mandag 13. desember 2010

Oppgaver fra skolebesøk:

Jeg besøkte Stabekk skole, skolen ligger ikke så langt fra bekkestua  og adressen er; gamle drammensvei 15. for meg var det ganske lett å komme til skolen, fordi  jeg ble kjørt til begge dagene jeg var der. Når jeg dro hjem, tok jeg buss først til bekkestua og så buss 131 til Øvrevoll også gikk jeg hjem. Det ble litt vanskelig å komme fram og tilbake siden skolen lå såpass langt unna. Jeg brukte cirka 20 minutter fram og 30 minutter tilbake.

Jeg prøvde ut studiespesialisering. Mine forventninger for skolen var ikke stor, men jeg trodde kanskje de skulle ha skap til å legge fra seg jakkene sine, noe som de ikke hadde. Vi ble tatt i mot på en fin måte på skolen, de var snille og hyggelige. På begynnelsen av skoledagen fikk vi utdelt faddere som vi skulle være med de to dagene vi skulle være der. I den første ordentlige timen hadde jeg spansk. Det var litt gøy fordi vi hadde hatt mye av det før på skolen, og da kunne jeg litt. Rommet det var oppstart i var et passe stort auditorium, og vi ble tatt i mot av rektoren på skolen som het Anton Bueie. Han snakket mye om fagene de hadde på skolen og litt om fadderne.

Vi ble med fadderne inn i deres klasser, og var med i timene. Det var små klasserom i forhold til hvor mange elever som gikk i klassene. I siste timen på mandagen, var niendeklassingene i labben (uten videregående elevene). Der lagde vi slim og hockeypulver, det var veldig gøy. Vi spiste lunsj i kantinen på skolen, der satt vi oss ned rundt borene og spiste mat, enten fra kantinen eller hjemmefra. Når vi spiste kunne vi velge om fadderne skulle være med oss eller ikke.
Den andre dagen av besøket hadde vi engelsk, naturfag og samfunnsfag. Disse fagene syntes ikke jeg var så veldig morsomme fordi jeg ikke skjønte så mye. Læringsmålene for besøket av utdanningsprogrammet var;

Skolebygningen var avlang og høy, den var ganske liten med små klasserom, det var små pulter og ikke noe sted å henge fra seg jakkene, som gjorde at man måtte gå rundt å bære på sakene sine. Gymsalen lå ute, så man måtte gå ut for å gå til den. Den var ganske gammel og på starten var det vanskelig å finne fram til klasserommene siden det var ganske my trapper og fem etasjer.
Utdanningsprogrammet jeg prøvde ut var bra, det var ganske mange vanlige fag, og noen som ikke var så vanlige. Det var ikke så veldig morsomt akkurat, men jeg kunne godt tenke meg å gå der. Det var egentlig stort sett det jeg forventet, men det var noen fag jeg syntes det var veldig mye av som for eksempel matte og norsk. Hvis jeg velger studiespesialiserende, som jeg var på, får man ganske mange jobbmuligheter og kan bli egentlig nesten hva som helst. Karrieremessig er det ganske lurt å velge ssp for å ha mye å velge mellom.

-skolejenta

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar